Menu Close

Pažintinis Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos mokinių vizitas Latvijoje

2019 balandžio 7 – 13 dienomis Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos mokiniai, Nordplus projekto „Mokykla, kaip bendruomenės kūrėja“ dalyviai, svečiavosi Latvijoje. Pagrindiniai šio projekto tikslai – siekti glaudesnio bendradarbiavimo Šiaurės ir Baltijos šalių regione ir įtraukti miestelių bendruomenes į mokyklų veiklas. Mūsų gimnazijos koordinuojamame projekte dalyvauja Lentvario, Latvijos Strenči bei Danijos Vester Skernige miestelių mokiniai.

Pirmoji diena prabėgo keliaujant. Anksti ryte projekto dalyviai, lydimi vadovų Justino Bartusevičiaus ir Neringos Borovikės, išvyko iš Lentvario. Po ilgos kelionės autobusu mokiniai turėjo galimybę pasivaikščioti po Rygos senamiestį ir susipažinti su pagrindiniais kultūros paveldo objektais. Vėlai vakare projekto dalyviai atvyko į Strenči miestelį, įsikūrusį šiaurės Latvijoje, tarp Valmieros ir Valkos, Gaujos upės pakrantėje.

Moksleiviai gyveno latvių šeimose, todėl galėjo geriau pažinti šio Latvijos regiono žmonių kasdienybę ir sukurti glaudesnius ryšius su latvių mokiniais.

Susitikimas prasidėjo Strenčių vidurinėje mokykloje. Latvijos, Lietuvos ir Danijos moksleiviai trumpai pristatė savo šalį, miestą, mokyklą ir bendruomenę. Vėliau buvo organizuota linksma latvių kabos pamoka. Po pietų vyko pažintis su Strenči kultūriniais objektais ir mini olimpinės žaidynės.

5 dienas mokiniai dirbo grupėse, ruošdami projektus, kuriuos turėjo pristatyti miestelio bendruomenei. Taip pat vyko poezijos ir muzikinių talentų konkursas, kūrybinės dirbtuvės. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su tradiciniais Latvijos amatais ir pasigaminti širdžiai mielą suvenyrą. Vieną vakarą visi projekto dalyviai įsitraukė į siautulį – Strenči kultūros centre mokėsi šokti tautinius Latvijos šokius.

Trečioji projekto diena buvo skirta pažinčiai su regiono gamtos bei kultūros paveldu. Projekto dalyviai keliavo po Strenči apylinkes, lankėsi Turaidos pilyje, Siguldos amatų centre, profesionalams bei mėgėjams skirtoje Siguldos bobslėjaus trasoje ir nuostabiai gražioje Gutmanio smiltainio oloje.

Kadangi vienas pagrindinių šio projekto tikslų – įtraukti miestelio bendruomenę į mokyklos veiklas, ketvirtadienį vyko intensyvus pasiruošimas penktadienio šventei. Mokiniai repetavo, dirbo grupėse skubėdami baigti projektus. Vakarop projekto dalyvių laukė neįprasta pažintis – mokiniai turėjo galimybę pamatyti, kaip senovinėje kankorėžių džiovykloje surenkamos spygliuočių sėklos, kurios vėliau virsta medelių sodinukais. Projekto dalyviai pamatė didžiausią Šiaurės Europoje sodinukų fermą ir sužinojo, kad jauni medeliai randa naujus namus ne tik Latvijos miškuose. Dauguma jų iškeliauja svetur, prigyja Skandinavijoje, Estijoje ir net Lietuvoje.

Paskutinę dieną mokiniai koncertavo Strenči ligoninėje ir suteikė daug džiaugsmo jos pacientams, o vakare miestelio bendruomenei pristatė visus per savaitę nuveiktus darbus. Kiekviena mokinių grupė paruošė prezentacijas apie tai, kaip mokykla galėtų sklandžiai įsilieti į bendruomenės gyvenimą ir tapti žmones suvienijančiu veiksniu. Buvo iškelta daugybė dėmesio vertų idėjų, o kai kurios pradėtos įgyvendinti: vyko fotografijos paroda „Nuo saulėtekio iki saulėlydžio“, lauko žaidimai, šeimų protmūšis.

Po iškilmingos ir truputėlį graudžios oficialiosios vakaro dalies, išdalinus padėkas šeimoms, organizatoriams ir dalyviams, kiekvienas norintis galėjo pasivaišinti lietuviškais, daniškais ar latviškais skanėstais, išbandyti jėgas karaokė ar tiesiog ramiai apgalvoti prabėgusios savaitės veiklas.

Ankstų šeštadienio rytą projekto dalyviai išvyko į namus. Buvo visko – ašarų, apsikabinimų ir džiaugsmo. Tie, kas spėjo tvirtai susidraugauti, prisiekė nenutraukti užsimezgusių ryšių. Be to, laukia kitas projekto etapas: spalio pradžioje susitiksime Danijoje ir drauge sieksime naujų tikslų!

Gimnazijos informacija

56848069_10216991739122287_1825531653951324160_n56780976_10157340858794916_7269070314112286720_n56702375_10217006874220655_4231083746280865792_n56589726_10157346256609916_6767626414083538944_n

Skip to content