Menu Close

NORDPLUS JUNIOR PROJEKTAS

PIRMOJI MAINŲ DIENA

Sunku patikėti, kad per vieną dieną galima patirti tiek daug gerų įspūdžių ir nuo pat pirmos mainų dienos pradėti jausti liūdesį, kad savaitė taip greitai bėga.

Gana vėlų balandžio 23 dienos vakarą apsigyvenome šeimose arba šeimų nuomojamuose būstuose. Tikriausiai ši patirtis kada nors ateityje bus viena iš labiausiai įsiminusių, nes dauguma mūsų pateko į sau neįprastą kasdienybę. Strenči miestelyje gyvena apie pusantro tūkstančio žmonių, tačiau miesto infrastruktūra čia panaši į Trakų, t.y. čia yra visos miesto funkcionavimui būtinos institucijos, net ligoninė ir didelis kultūros centras.

Balandžio 24 d. prasidėjo nuo susipažinimo su mokykla. Joje mokosi virš 230 mokinių nuo pirmos iki dvyliktos klasės. Visai neseniai mokykloje pradėjo veikti ir priešmokyklinės klasės. Mokyklos pastatas pastatytas prieš maždaug 20 metų senosios medinės mokyklos vietoje. Ekskursiją po mokyklą mums vedė mokyklos mokiniai. Latviai suskirstė visus atvykusius moksleivius ir mokytojus iš Lietuvos ir Danijos į penkias grupes, sugalvojo penkis skirtingus maršrutus, todėl judėjome po mokyklą netrukdydami vieni kitiems, pasinerdami į panašumų ir skirtumų paieškas.

Pažintį su mokykla pratęsė oficialus projekto atidarymas. Mus sveikino mokyklos direktorė Dace Gaigala, projekto koordinatorė Lilija Gutmane, projekto koordinatorius iš Danijos Thomas Visby ir mūsų gimnazijos projekto koordinatorė mokytoja Neringa Šakinienė. Thomas Visby labai gražiai ir taikliai priminė, kodėl vyksta šis projektas – visų trijų šalių mokiniai gyvena mažuose miesteliuose, kurie susiduria su šiuolaikinio pasaulio iššūkiais. Esame ta karta, nuo kurios priklauso mūsų miestelių ateitis – ar jie išliks ir kokie jie bus ateityje – tušti ir merdintys ar pilni žmonių ir gyvybės, veiklų ir užmojų.

Po oficialaus projekto atidarymo, susiskirstę į grupes iešojome įžymiausių miestelio vietų. Nors oras čia keičiasi kas  kelias minutes, beveik pusantros valandos mus lydėjo saulė. Miestas įsikūręs šalia upės, kuriame kažkada aktyviai vyko plaustininkystė, todėl ne vienas objektas buvo susijęs su upe.

Grįžę iš miesto, pradėjome projektines veiklas. Norint ieškoti netradicinių sprendimų mus supančioms problemoms, reikia netradicinio mąstymo, kūrybiško mąstymo. Mąstymo modeliavimo metodiką mums pristatė profesionali lektorė Vita Brakovska. Mokiniai buvo suskirstyti į 8 skirtingas grupes ir grupėse atliko įvairias užduotis, skatinančias mąstyti kitaip. Tokie užsiėmimai vyko prieš pietus ir po pietų.

Pavakariai buvo neįprasti – visos šalys atsivežė tradicinių lauktuvių iš savo krašto. Mokiniai pristatė vaišes ir visi skanavome tradicinių patiekalų.

Tačiau diena tuo tikrai nesibaigė – toliau mūsų laukė 2 valandos veiklų trijose skirtingose grupėse, kurios keitėsi kas 40 minučių. Viename užsiėmime mokiniai gamino paveikslus iš vilnos, antrame pynė apyrankes, o trečiame žaidė žaidimus.

Po nuostabios mokyklos valgyklos paruoštos vakarienės visi nuskubėjome į vietos kultūros rūmus, kur mus pirmiausia supažindimo su latvių tautiniais rūbais, o tada visi mokėmės latviškų šokių. Paskutinės dvi valandos buvo pilnos juoko, judesio ir laimingų vaikų veidų. Neliko nei vieno sėdinčio, liūdinčio ar nenorinčio dalyvauti.

Tokia buvo mūsų pirma diena.

Projekto NORDPLUS JUNIOR informacija

IMG_1373DSCN0135DSCN0050

Skip to content